Opbrengst Veiling Pop en Kunst 2600 euro

Veiling Kiwanis Woerden ’t Groene Hart voor STOP TETANUS werd een groot succes!

Kiwanis en Unicef hebben hun krachten gebundeld om een einde te maken aan de dodelijke ziekte tetanus. De vrijwilligers van Kiwanis Woerden haalden zaterdag jl. maar liefst € 2.600 op voor dit doel, waarmee ongeveer 1950 moeders kunnen worden ingeënt.

Kiwanis Woerden 't Groene Hart zette de witte, kale Kiwanispop in ten behoeve van een kunstproject. Samen met kunstenaars uit Woerden en omstreken zijn 50 van deze poppen omgetoverd tot prachtige kunstobjecten. Zaterdagmiddag werden deze bij Galerie Van Slagmaat geveild door Karel van de Bosch.

Voorzitter Arjen Beekman: “Onze club bestaat uit 22 leden. Door de krachten te bundelen met andere Woerdenaren konden we een prachtige expositie en lucratieve veiling organiseren. Wij willen in de toekomst vaker de samenwerking met andere partijen in Woerden zoeken voor mooie activiteiten.”

Op donderdag 16 oktober organiseert Kiwanis Woerden, samen met Kasteel Woerden, een wijnproeverij. Ook daarvan is de opbrengst voor STOP TETANUS.