Kiwanis Woerden brengt 2500 euro bijeen

De twintig leden van Kiwanis Woerden organiseren activiteiten om geld bij elkaar te brengen voor het project Stop Tetanus. Op 17 oktober werd een goedbezochte wijnverkoop in het Kasteel in Woerden georganiseerd, waarmee Kiwanis Woerden € 2.500,- bij elkaar bracht.

Kiwanis heeft wereldwijd de krachten gebundeld met Unicef om de gevolgen van tetanus bij moeders en pasgeboren baby’s uit te bannen. De ziekte komt vooral nog voor in derde wereld landen.

Arjen Beekman, voorzitter van Kiwanis Woerden: “Kiwanis is een club van betrokken mensen, die graag een bijdrage wil leveren aan het welzijn van kinderen. Wij zijn heel blij dat we een mooi bedrag kunnen overmaken voor het aankopen van vaccins tegen deze ziekte. Daar zetten wij ons graag voor in.”

Als grote VN-organisatie weet Unicef de meest afgelegen delen van de wereld te bereiken. Met het vliegtuig, een vrachtwagen of met een lokaal vervoermiddel. Unicef zorgt dat alle vaccins op de juiste plek komen. Er is in totaal €80 miljoen nodig voor een wereldwijd vaccinatieprogramma.