Handen uit de mouwen, internationale Kiwanisdag voor het Thomashuis!!!

Internationale Kiwanisdag zaterdag 6 april 2013

Kiwanis Club Woerden gaat op deze internationale Kiwanisdag de handen uit de mouwen steken bij het Thomashuis in Nieuwerbrug. Soort klussen die we gaan doen zijn o.a.: Hekken beitsen; snoeien; schuur schilderen.

Het Thomashuis Nieuwerbrug en Kiwanis Woerden hebben al enkele jaren een samenwerkingsrelatie. Kiwanis Woerden heeft bijvoorbeeld geld ingezameld waarmee een kippenhok en een geitenstal is gerealiseerd. De bewoners van het Thomashuis bakken koekjes voor Kiwanis bijeenkomsten of zorgen voor het eten tijdens de “Handen uit de mouwen” dag van 6 april.

Onder het motto ‘Laat zien wie je bent’ heeft de serviceclub Kiwanis International 6 april uitgeroepen tot Kiwanisdag. Op deze dag worden door lokale Kiwanisclubs evenementen georganiseerd die hoofdzakelijk gericht zijn op het welzijn van kinderen. Dit kunnen kinderen zijn in de omgeving van de organiserende Kiwanis Club, maar ook kinderen in een minder ontwikkeld land. De evenementen kunnen heel verschillend zijn; zo laat de ene club een paar honderd kinderen uit achtergestelde gezinnen kennis maken met een theatervoorstelling of steken de leden van een andere club de handen uit de mouwen met de verkoop van geraniums om daarmee geld te verdienen ter financiering van lesmateriaal voor een landelijk gelegen school in Afrika.

Achtergrond informatie:

Het Thomashuis Nieuwerbrug biedt mensen met een verstandelijke beperking een warm thuis. De bewoners zijn niet in staat zelfstandig te wonen en hebben in het dagelijks leven begeleiding en steun nodig.

Voor meer informatie over de activiteiten van het Thomashuis: http://www.thomashuis.nl/Nieuwerbrug