Fun en Challenge-day voor kinderen met auto immuun ziekten

Op 9 april a.s. organiseert Kiwanis Woerden een Fun & Challenge- Day voor kinderen vanaf 9 jaar met auto-immuunziekten. Dit doen wij in samenwerking met patientenvereniging KAISZ. Op de site van KAISZ kunnen je meer info vinden over deze vrij onbekende ziekten (www.KAISZ.nl).

Voor de jongeren staan er uitdagende workshops op het programma waarbij grenzen worden verlegd maar waar ook ruimte is om lekker te kletsen en plezier te maken. Voor de ouders is een programma bedacht waarbij ze actief in gesprek gaan over de (komende) pubertijd / het volwassen worden in combinatie met een KAISZ-aandoening. Voor broertjes en zusjes die jonger zijn dan 9 jaar is er aparte opvang met vakkundige begeleiding.

Het programma van de dag ziet er als volgt uit:

11.00 – 11.15 uur Ontvangst op Minkema College (Minkemalaan 1) in Woerden Koffie/thee/limonade met wat lekkers staat voor u klaar.

11.15 – 11.30 uur Welkom en opening van de dag

11.30 - 12.45 uur Diverse workshops voor de jongeren. Voor de ouders een lezing over “Help ik ben (bijna)een puber met een chronische ziekte”.

12.45 – 13.30 uur Lunch

13.30 – 14.45 uur Diverse workshops voor de jongeren. De ouders gaan met elkaar in gesprek over het onderwerp “Help ik ben (bijna) een puber met een chronische ziekte”.

14.45 – 15.00 uur Gezamenlijke afsluiting. Er is nog even de gelegenheid om informeel met elkaar na te praten.

Sponsors van deze dag zijn o.a.:

De aangeboden workshops (onder voorbehoud):

Cup cakes versieren. Uit de keuken van Mo (www.uitdekeukenvanmo.nl)

Monique van der Lugt geeft workshops cupcakes versieren. Alle deelnemers krijgen 5 cupcakes en gaan die versieren met verschillende technieken. Naast het geven van workshops kan je bij Monique ook heerlijke taarten bestellen. Kijk voor meer informatie en voorbeelden op haar website.

Dansworkshop. Dansschool Mobilee (www.mobilee-woerden.nl)

De eerste stappen worden gezet op de dansvloer. Dansschool Mobilee bestaat al meer dan tien jaar en heeft al vele danstalenten gekend.

Zelfverdediging. Healthclub Heijenoord (www.healthclubheijenoord.nl)

Onder professionele begeleiding van Toon Stelling (oud Europees en wereldkampioen Karate) en Doffs Rimeeus (www.healthclubheijenoord.nl) leren zij jou de technieken van zelfverdediging.

Visagie

Het geheim van make-up is de sterke kanten van een gezicht naar voren halen en de zwakke punten verbergen. In de workshop ga je zelf aan de slag met make-up en ik, Kelly (make-up artist), ga uitleggen hoe je dit zelf voor elkaar kunt krijgen met handige tips en tricks die ik zelf ook gebruik voor film en televisie producties maar ook voor speciale gelegenheden en bruidjes. Er wordt tijdens de workshop uitleg gegeven over kleuren en waar je op moet letten bij het aanbrengen van make-up.Na afloop heb je genoeg opgestoken om jezelf te laten stralen en loop je met een glimlach en een goodiebag naar buiten.

Tapas maken. Café Restaurant El Rey (www.el-rey.nl)

Bij Café Restaurant El Rey, staan sfeer en gezelligheid voorop. Lekker eten en drinken nemen daarbij een centrale plek in. De keuken van El Ray is gebouwd op de samensmelting van Spaanse, Latijns Amerikaanse en Caribische keuken. De Basisformule van El Ray zijn tapas waarbij samen genieten van een grote diversiteit in gerechten en samen de garantie zijn voor een gezellige avond.

Bouw de langste knikkerbaan ooit. Bouwsels (www.bouwels.com)

Wie bouwt de langste knikkerbaan. In anderhalf uur tijd doe je een poging om met elkaar de langste knikkerbaan te bouwen. Dit alles gaat onder begeleiding van een deskundige.

Fotograferen en schilderen op de Ipad.

Onder leiding van een deskundige ga je op in op de diverse manieren van werken op je ipad.

Lachworkshop. Yogastudiowoerden (www.yogastudiowoerden.nl)

Lachyoga; een effectieve workout, stress verlagend, booster voor je weerstand, verdiept je ademhaling, maakt aantrekkelijk, werkt verbindend, goed voor je bloeddruk, humeur en een natuurlijke botox Lachen is goed voor je lijf e?n voor je hoofd. De gelukshormonen worden in werking gezet en je verstand even op nul. Resultaat: lichamelijk en geestelijk voel je je helemaal vitaal.