10e jaar Sollicitatie project

Kiwanis Woerden organiseeerde voor het 10e jaar haar Sollicitatie project in samenwerking met het Kalsbeekcollege en de Rabobank. Na grondige voorbereiding kwamen op Vrijdag 24 maart ruim 40 leerlingen naar het kantoor van de Rabobank aan de Middellandse Zee om daar een proef sollicitatiegesprek te voeren. Hiervoor moesten zij een vacature zoeken, een sollicitatiebrief schrijven en een CV maken. Leden van Kiwanisclub Woerden voelden de "kandidaten" stevig aan de tand en gaven daarna constructieve feedback op de brief, het CV en het gesprek. Dat werd door de leerlingen zeer gewaardeerd en veelal herkenden de leerlingen ook de suggesties. Voor de leerlingen een eerste ervaring met de professionele buitenwereld in een bedrijfsmatige omgeving.

Docent J van Houten voegt hieraan toe:.
"Wederom een zeer nuttige en leerzame ervaring voor onze leerlingen. Ze vinden het altijd erg spannend om met "vreemde mensen" in gesprek te gaan.

Ze kwamen echter bijna allemaal met een voldoende terug. Enkele toppertjes scoorden zelfs een 9!! En zeiden ze: "Meneer, die mensen vielen eigenlijk best mee.... "

Bedankt, dames en heren van Kiwanis !!"

Kiwanis is een wereldwijde organisatie van vrijwilligers die zich inzet voor het verbeteren van de wereld, kind per kind en gemeenschap per gemeenschap. Het motto van Kiwanis is "serving the children of the world". Op vele manieren dragen de vrijwilligers van Kiwanis bij aan het welzijn en de ontwikkeling van kinderen. Kiwanis Woerden telt 21 leden met diverse professionele achtergronden en zetten zich belangeloos in o.a. voor dit sollicitatie-project, maar bv. ook voor De Stichting Het Vergeten Kind, Unicef en Make a Wish-foundation...